Přínosy vegetariánské diety pro zhubnutí

Lidé zkouší obrovské množství různých diet ve snaze zhubnout, jedna z nich je i vegetariánská dieta (plán pro hubnutí). Pokud uvažujete tímto způsobem zhubnout, tak zde je rychlý přehled přínosu a stručný návod, jak začít.

Zlepšení zdraví

Studie ukazují, že vegetariáni mají lepší výsledek BMI (boy mass index) a je mnohem méně častěji trpí obezitou, nemocí koronární tepny, jakýmkoliv typem rakoviny a hypertenzí. Proč je to tak zdravé? Protože vegeariáni se vyhýbají masu (hlavní zdroj nasyceného tuku v našich jídlech), často jedí polynenasycené tuky a menší množství tuku celkově.

Ačkoliv slovo vegetariánství je obecně chápano jako nejezení masa a ryb, existují další typy vegetariánů, které stále jedí ryby (pescetariáni) nebo se vyhýbají všem živočišným produktům obsahující sýr a vajíčka (vegani).

Pomoc životnímu prostředí

Ačkoliv toto není přímo propojené s vaší váhou nebo zdravím, je motivující vědět vegetariánský dietní plán pro hubnutí je dobrý pro životní prostředí. Jezední zeleniny místo masa (nebo i jen redukování množství masa, které sníte) sníží vaši hliníkovou stopu. Proč? Protože zvířata, která jsou chována pro maso, musí sníst spousty zeleniny a další potravy (a vody) během jejich života. Přeskočte zvířata, sami jezte zeleninu a uštříte hodně zdrojů.

Jak začít hubnout s vegetariánskou dietou

Nemusíte se stát 100% vegetariáni, abyste pocitíli přínosy vegetariánské diety. Jednoduše omezení množství masa, které sníte, bude pozitvní efekt. Například si můžete zvolit jíst maso třikrát týdně a zbytek času se držet vegetariánské diety. Můžete pořád jíst stejné velikosti porcí a stejně můžete hubnout – vegetariánská dieta obecně obsahuje méně kalorií.

Pokud jste na vegetariánské dietě, ujistěte se, že vaše strava je vyvážená. Hlavní obava obvykle je, že vegetariáni nemají dostatečný příjem proteinu. To je nepravděpodobné, protože většina lidí, co jí maso, přijímá mnohem více proteinu, než potřebují – a to nezdravé formy proteinu. Dokud jíte dostatečné množství luštěnin, fazolí a soyových produktů, budete mít dostatečně množství proteinu.

Pamatujte, že dodržování vegetariánské diety vám samo o sobě nezaručí zhubnutí. Stále musíte sledovat snězené kalorie a pravidelně cvičit, pokud chcete važně zhubnout.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>