Nejzdravější ovoce a zelenina – proč jsou tak důležité?

Říká se, že „jsme to, co jíme“. Různé pokrmy pomáhají našemu tělu růst, uzdravovat se a udražovat si svůj imunitní systém ve správném chodu. Navíc zbraňuji, aby se naše tělo „rozpadlo“ – absence různých živin může vést k fyzické indispozici. Je důležité jíst zdravě, podívejme se tedy na 5 nejlepší zeleniny a ovoce, které byste měli zahranout do svého jídelníčku.

Brokolice

Zelená zelenina je obecně považována za nejdzravější jídlo, co si můžeme dát, a brokolice je určitě jedna ze zelenin s největším obsahem živin. Je to skvělý zdroj vitamínu C a K, kyseliny listové, vitamínu B a vlákniny. Navíc obsahuje draslík, vitamíny B1, B2, B3, B5 a B6, protein a vápník.

Brokolice vám také může pomoci se snížením cholesterolu a zlepšit si tak kardiovasculární systém. Podporuje detoxikaci těla, pomáhá při výkyvu vitamínu D a také snižuje citlivost na různé alergie.

Borůvky

Borůvky mají velmi nízký glykemický index (GI), což znamená, že mají velmi malý dopad na obsah cukru v krvi. Jezení borůvek tedy nezpůsobuje výkyvy energie. Jezení jídel s nižším glykemickým indexem obecně snižuje riziko vyvinutí cukrovky druhého typu a srdečních nemocí.

Borůvky jsou velmi bohatý zdroj antioxidantů, které snižují riziko vyvinutí rakoviny. Dále jsou zdrojem vitamínu K, manganu a vitamínu C. V žebříčku nejvyšší hustoty živin jsou tedy velmi vysoko.

Špenát

Špenát je jedna z nejlepších zelených zelenin pro vaše zdraví. Obsahuje velké množství živin a má několik výhod pro zdraví. Obsahuje hořčík, kyselinu listovou, železo, draslík, vápník, vitamín E, proteiny a zinek.

Špenát může snížit riziko vyvinutí agresivní rakoviny prostaty. Také je protizánětlivý – myšleno, že může snížit citlivost na alergie. Vitamín K, hořčík a vápník, které jsou ve špenátu obsaženy, jsou dobré pro udržování zdravých kostí. Také obsahuje antioxidanty, které pomáhají vylučovat volné radikály z těla.

Hrášek

Hrášek je další skvělý zdroj živin. Obsahuje široký rozsah živin ve velké koncentraci – mangan, vlákninu, vitamín K a C, fosfor, proteiny, měď, železo a zinek.

Hrášek pomáhá regulovat obsah cukru v krvi díky vláknině a proteinu – ty zpomalují rychlost trávení, což také znamená, že carbohydráty jsou tráveny pomaleji. Hrášek je také známý snižovaním rizika vyvinutí kardiovaskulárních nemocí a pomáháním chránit se proti rakoviny žaludku.

Jablka

Jablka jsou skvělým zdrojem vlákniny, která podporuje zdravý zažívací systém. To také pomáhá regulaci obsahu cukru v krvi. Dále jde o skvělý zdroj vitamínu C. Ačkoliv jablka nejsou tak bohatá na živiny jako některé ostatní ovoce a zelenina, mají účinek pro rakovině a asthma. Navíc jsou velmi dobrá pro kardiovaskulární systém.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.
Štítky:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>