Jak být ve skvělé kondici bez navštěvování posilovny

Pokud se snažíte ušetřit, tak neplatit drahé návštěvy fit center a posiloven není špatný nápad. Pravidelné navštěvování může i být jeden z vašich největších nákladů.

Můžete se rozhodnout do posilovny nechodit vůbec (dočasně nebo dlouhodobě) nebo zmenšit frekvenci navštěvování. Zde je pár věcí, co můžete dělat bez posilovny, abyste byli ve formě.

Ježdění na kole
Pokud máte kolo, tak není tak těžké zůstat fit – prostě vyražte na jízdu. Pokud jste zvyklí používat rotoped v posilovně, tak toto je skvělá alternativa, navíc je mnohem více zábavnější. Můžete si dopředu naplánovat cestu tak, aby okolí, kterým projíždíte bylo zajímavé a tak bylo vaše cvičení zábavné. Nebo můžete svou trasu stále obměňovat.

Lavice (bench) a činky
Pokud můžete investovat menší částku, tak si můžete koupit lavici a činky pro domácí posilování. Dají se koupit poměrně levně – zhruba za měsíční členství ve fit centru. Nahradí vám skoro všechny stroje v posilovně, aniž byste je museli kupovat. Navíc je můžete používat kdykoliv chcete – ne jako v posilovně.

Jóga
Jedna z nejlevnějších forem cvičení doma je jóga. Ačkoliv není úplně pro každého, je nesmírně populární a když je brána vážně, tak je to skvělý způsob, jak být a zůstat fit. Abyste s jógou začali, potřebujete jen své tělo a podložku. To vše stačí pro cvičení jógy.

Pokud nemáte s jógou žádné zkušenosti, můžete si koupit DVD nebo na internetu stáhnout zdarma materiály určené pro začátečníky. Pokud chcete investovat trochu více, můžete zkusit i kurz jógy pro naučení základů.

Cvičení bez vybavení
Nejočividnější cvičení, ke kterému nepotřebujete vybavení, je oběhání. Existuje ale spousta dalších cvičení, ke kterých potřebujete jen své tělo. Kliky, sklapovačky a planking jsou skvělým příkladem. Nebo taky dřepy. S těmito a dalšími podobnými cviky můžete posilovat skoro každý sval ve vašem těle i bez vybavení.

Můžete také používat improvizované vybavení za náhradu toho reálného. Například někdy nejsou potřeba jednoručky (činky). Pokud nepotřebujete nějaké velké závaží, tak si vystačíte s těžkými věci, které se dají dobře uchopit. Pro aerobní cvičení můžete třeba použít plechovky (fazolí). Pro větší závaží třeba pet láhve naplněné vodou (nebo pískem). Obojí plně nahradí běžné činky s malým závažím, budou vas ale stát jen pár korun.

Tip 1: Pokud je vaše návštěva fit centra / posilovny součást vašeho společenského života, tak přestat tam chodit není asi úplně nejlepší nápad. Mohli byste to ale nahradit pozváním vašich společníků na společné cvičení venku nebo i doma.

Tip 2: Zůstat motivovaný pro cvičení doma je velmi těžká věc. Je ale spousty způsobů, jak svou motivaci udržovat. Jeden z nejlepších způsobů je mít partnera na cvíčení – třeba na běhání venku nebo na jógu u vás doma.

Další možností zůstat motivovaný je odměňovat se za každé cvičení (pokud máš dobrý pocit není dostatečnou odměnou). Můžete zkusit třeba malé dárečky nebo dobroty (pozor na kalorie).

Pokud cvičíte doma, tak to znamená, že máte možnost volby, co bude hrát za hudbu nebo v televizi během cvičení. Toho využijte. Pomocí toho se můžete udržet motivováni cvičit a to pravidelně. Jen si nezačněte své naplánované cvičení vynechávat.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.
Štítky:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>