Časté dotazy na hubnutí a diety

Pokud jste na dietě nebo o nějaké uvažujtete, tak se vám mohou hodit následující informace. Zde jsou nejčastější otázky na hubnutí a diety.

1. Kolik bych měl vážit?
Na toto nejlépe může odpovědět váš doktor. Důležitější než vaše váha je váš poměr BMI.

2. Jaká je nejlepší dieta pro zhubnutí?
Jakákoliv dieta, která vašemu tělu dodá potřebné živiny, aby bylo zdravé, a navíc dodá méně kalorií, než kolik vaše tělo spálí.

3. Jak nenabrat zpět kila, která jsem zhubnul?
Pokud zhubnete postupně a změníte přístup sebe a svého těla k jídlu, tak to je skvělý začátek. Pro udržení váhy je nutné vyvážit energii, kterou z jídla přijímáte a kterou spálíte. Jezte dostatek kalorií, jaký vaše tělo potřebuje, ale ne příliš mnoho, aby nebyly ukládaný do tuků.

4. Jak je to s obezitou a cukrovkou?
Obezita zvyšuje riziko více chronických onemocnění a cukrovka je jedno z nich. Lidé, kteřé jsou více než o 10 procent v nadváze, podstatně zvyšují riziko vyvinutí cukrovky druhého typu.

5. Jak snížím příjem cukru?
Samozřejmě můžete snížit příjem cukru omezením sladkostí a dalších cukrovinek, měli byste si ale hlídat i skryté cukry. Kontrolujte ingredience svého jídla. Fruktózový kukuřičný syrup a sacharóza jsou jednodcuhé cukry, které obsahují spousty kalorií a málo živin.

6. Jak často bych se měl vážit?
Většina poradcu doporučuje nevážit se vícekrát než jedno týdne. Někteří jdou dál a zakazují vážení úplně. Přesnější měření vašeho hubnutí je velikost vašeho oblečení. Pokud se v něm cítíte volněji, postupujete dobře.

7. Vážně musím cvičit?
Nemusíte, ale bez něj bude zhubnout mnohem těžší. Půl hodinka běžného cvičení denně je minimální dávka pro zdravé hubnutí. Můžete jít na procházku, běhat, uklízet dům – cokoliv, co aktivně spaluje kalorie.

8. Co je kalorie?
Kalorie je jednotka energie. Jídlo je ohodnoceno počtem kalorií v závislosti na energii, které dodá vašemu tělu, když ho sníte.

9. Mohu zhubnout bez změny jídelníčku?
Hubnutí je následek pálení více kalorií bež kolik je přijato. Pokud potřebujete zhubnout jen trošku a vaše strava je obecně zdravá, při zvýšení fyzické aktivity pro spálení kalorií můžete zhubnout. Pokud je vaše strava špatná, nebo pokud máte několik kilo nadváhu, potřebujete přejít na nový a zdravý jídelníček, který budete dodržovat dlouhodobě (jinak se vám kila vrátí, jakmile přejdete na původní nezdravou stravu).

10. Měl bych do své stravy zahrnout rybu?
Ano, pokud to není vyloženě zakázáno vaší dietou. Ryba má vysoký obsah bílkovin, nízko nasycené tuky a hodně omega 3 mastné kyseliny. Někteří doktoři doporučuji jíst i 10 porcí ryby týdně.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>