8 chyb, které jsem udělal během hubnutí

Svou první dietu jsem začal před 5 lety. Za poslední čtyři a půl roku ma váha šla nahoru a dolu, jak jsem zkoušel všechny diety, co jsem našel. Žádná mi pořádně nefungovala. Až před šesti měsíci jsem se zúčastnil kurzu pro zhubnutí, který mě ukázal, že musím změnit pohled, kterým se na jídlo dívám. To jsem si uvědomil, že jsem na své cestě za zhubnutím udělal mnoho chyb.

Nyní bych vám rád sdělil osm chyb, kterých jsem se během snažení o zhubnutí dopustil. Doufám, že sdílením své zkušenosti, mohu ostatním pomoci vyvarovat se těmto chybám. Zde tedy jsou:

1. Začal jsem přeskakovat snídani
Mnoho lidí, kteřé se snaží zhubnout, prostě věří, že vynecháváním jídla a jezením méně se zbaví toho tuku navíc. A snidaně se vynechává poměrně snadno. Tohle je jedna z největších chyb, které můžete během hubnutí udělat. Pokud ráno opustíte dům s prázdnýmm žaludkem, je mnohem větší šance, že se během oběda přejíte. Také nemáte nastartovaný metabolismus. Jinak kalorie ze snídaně jsou snadno spáleny během dne.

2. Jeden den jsem jedl a druhý ne
Jeden den jsem třeba snědl 2000+ kalorií a cítil se provinile, tak jsem druhý den snědl jen 700 kalorií. Pokud během dne hladovíte, tak je mnohem větší šance, že budete jíst více večer, což vám při hubnutí nepomůže. Většinu přijmutých kalorií byste měli sníst ráno.

3. Koupil jsem dietní jídlo
Když jsem šel nakupovat, vždy jsem hledal jídla označené jako dietní, nízkotučné, zdravé… Tohle je dobrý postup, kupoval jsem je ale ze špatného důvodu. Kupoval jsem je, protože jsem si říkal, že jich pak budu moci sníst více. Úplně jsem přehlížel správné porce. Pokud jíte velké porce dietního jídla, nijak vám to nepomůže.

4. Myslel jsem si, že budu vždy tlustý
To je stav mysli, který musíte zlomit, abyste zhubli. Někdy vám to připadá, že děláte vše dobře, ale nijak nepostupujete. To je úplně přirozené. Musíte se soustředit na to, abyste byli štastní, zdraví a dosahovali jste svých cílů.

5. Začal jsem jíst saláty jako hlavní jídla
Jezení salátů je dobrý způsob, jak omezit příjem kalorií, že? Ano, salát má mnohem méně kalorií než pizza, je ale uspokojující? Když jíte, vaše mysl musí být spokojena s tím, co jste snědli. Když jsem já snědl salát jako hlavní jídlo, tak jsem většinou už za chvíli hledal něco dalšího k jídlu. Naučil jsem se, že jsem na tom líp, když jím lépe chuťově vyváženou stravu s trochou více kaorií, než když sním salát a po té něco nezdravého.

6. Začínal jsem své nové diety v pondělí
Když jsem našel novou dietu, kterou jsem se rozhodl vyzkoušet, tak jsem vždy začal v podnělí. To znamená, že jsem celý víkend jedl, jako kdyby to bylo naposledy. Tím jsem tomu pomáhal k selhání.

7. V posilovně jsem se styděl
Odvážit se a začít chodit do posilovny byla jedna z nejtěžších věcí, které jsem udělal. Vždy jsem měl obavy, že by lidé v posilovně na mě zírali a mluvili o mě za zády. Vážně jsem si myslel, že jsem příliš tlustý, abych tam chodil. Moje rada je: choďte do posilovny. Budete rádi, že jste tak udělali. Ja se tam teď vždy těším.

8. Dal jsem si příliš náročné cíle
Dát si dlouhodobé cíle je dobré, ale vždy se zdají být příliš vzdálené. Potřebujete si stanovat menší a dosažitelné cíle, které vás budou udržovat motivované. Dejte si týdenní, měsíční a tří měsíční cíl. Jakmile dosáhnete jednoho kratšího, stanovat si nový na další týden.

Tak toto jsou chyby, které jsem udělal. Teď se na hubnutí dívám úplně jinak a vyplatilo se mi to. Také se snažím ostatním pomáhat zhubnout a být zdraví.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>