4 přínosy běhání pro vaši mysl

Cvičení obecně má spousty kladných emociálním přínosů, běhání ale má z nich ten nějvětší účinek na stav vaší mysli. Pokud jste běžec, znáte ten pocit – než vyběhnete můžete se cítit trochu unaveni a vystresováni, jakmile ale doběhnete, cítíte se fantasticky!

Naše mysl je velmi mocná. Kontroluje naše myšlenky a akce, které mohou velmi ovlivnit naše fyzické zdraví. Samozřejmě je běhání skvělé pro hubnutí a zlepšování vašeho kariovaskulárního systému, také má ale velký přínos „vnitřní podstatu našeho bytí“. A to následující:

1. Snižuje stres
Stres je mentální stav mysli. Ať už jakkoli nesnášíte přiznat si to nebo tomu uvěřit, způsobujete si ho sami. Pokud dovolíte situacím ve vašem životě ovlivnit vás vnitřně, dáte určitým situacím moc ovládnout váš stres.

Běhání vám umožňuje soustředit se na vaše dýchání a krajinu kolem vás. Hluboké dýchání uklidňuje pocity strachu a/nebo úzkost, která je přidružená stresu. Běhání je jako tlačítko pro uvolnění všeho stresu, co se akumuluje ve vašem těle.

2. Zvyšuje sebevědomí
Když běháte pravidelně, vaše sebevědomí se pomalu zvyšuje. Začnete se díky sobě cítit dobře, ať už běháte kvůli hubnutí, udržování váhy, zdravotním přínosům…

Jakmile máte energii a vytrvalost, dá vám to pocit potřeby starat se o své tělo, takže jíte méně nezdravých jídel (a má to vliv i na další nezdravá chování). Uvidíte přínosy, které vám běhání dává, a budete více repektovat své tělo.

3. Zvětšuje pocit svobody
Běhání je skvělý způsob, jak se cítit svobodný – svobodný od všech překážek a problémů, který živost přináší. Když běžíte, cítíte svobodu. Můžete běžet kamkoliv a jakoukoliv rychlostí, nikdo a nic vás v tomto nemůže omezit.

Automaticky cítíte pocit uvolnění od poroučejícího šéfa, zlobivých dětí… Třeba i jen na moment, jste svobodní a na svém místě ticha a klidu, který je uklidňující pro vaše tělo a mysl. Někdy je potřeba fyzická aktivita, abychom doopravdy utišili naši mysl – to v dnešní společnosti a době není snadné.

4. Snižuje depresi
Když běžíte, vaše tělo začne automaticky vylučovat endrofiny. Beta endorfiny jsou neuro neurotransmitery v mozku, které jsou ovlivněny během deprese. Při depresi nejsou neurotransmitery použivány správně a pocit celkové pohody je snížen.

Tohle je důvod, proč spousty běžců po doběhnutí cítí „sjetí během“. Je to pocit mírumiluvnosti a štěstí, jakoby všechny problémy všedního života najednou zmizely.

Máte dotaz nebo komentář k článku? Podělte se s ním s ostatními a přidejte níže komentář.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>